Försäsong

Det här med att skada foten i oktober kanske inte var så dumt trots allt. Jag är i mitt livs form. Tvivlar på att jag varit det ifall foten varit hel. Inget ont som inte har något gott med sig? Rodden kom in i mitt liv. Fem månaders uthållig roddträning på en maskin som inte går att älska. Sedan slutet av januari har jag även lagt på 20-30 min intervall/löpning efter roddpassen.

Med ett mål som Marathon på Grönland är det lätt att hitta motivation. Var ute igår och sprang 31 km. Tog 2.52 h. Måste se ifall jag har en mara i mig. Det verkar så. Märkligt att jag redan på årets tredje löprunda orkar med 31km. Tiden är inte heller kass. Helt okey i mitt tycke.

Nu är det ett halvår kvar. Har god tid på mig att slipa på formen. Hur tränar man för långdistans? Jag har ingen aning. Måste läsa på. Sthlm Marathon är om två månader redan. Gäller att hålla samma goda fokus som under försäsongsträningen.


Klicka här för lopp.




Världen hade varit en bättre plats om Red Hot Chili Peppers fanns med på Spotify.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0