Renovering med följder

Gymmen jag går mest på har fått ett lyft. Sats Odelnplan, Zenit och Hötorget. Hemmagymmet, Zenit, där jag slipat mest på min Wellness har dock missat en sak.

Nya duschar, bättre utrustning, färre maskiner och kanske det bästa med Sats Zenit, en klätterställning. Att gå armgång är jävligt roligt. Ett klart bevis på att vi är nära besläktade med Babianer och andra apdjur.

Odenplan och Spårvagnshallarna har också missat en sak. På Zenit har de behållt de halvnya vattenkranarna med rörelsesensorer. Det är bra. Odenplan och Spårvangshallarna har nya kranar med dum touch on top knapp för att sätta igång vattnet. Ett steg tillbaka i utvecklingen skulle jag säga.

Så vad är det Zenit misslyckats med? -Jo, de har tagit bort hårfönerna. Inte ett så lyckat drag för mig. Behöver torrt hår för att fixa frisyren. För ett år sedan skrev jag om Babben som använde hårfönen för att föna sin håriga kropp. Armar, rygg, mage, ben. Vad ska han nu göra?

Det är fler som tar det här med kropssvård seriöst. Jag är inte värst. Det finns en handlingskraftig snubbe på Zenit. Han har med sig ett ordentligt kit med hud- och hårvårdsprodukter. Givetvis även en egen hårfön också. Vi har ungefär samma längd på håret. Sist gick jag fram och frågade om jag kunde låna fönen. Det gick bra. Man gillar ju dem som är lik en själv.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0