Kabel av

Mitt fikakonto skjuter i höjden. Tvingas in till Espresso house varje dag. Tur att jag skaffat det där Espresso H-kortet. Ger 10% rabatt. Känns dock inte som den största vinsten. Bättre är att jag kan tömma myntsamlingen varje gång jag tankar på kortet.

Allt började så bra. Bredband/Fiber till fastigheten. Ingen kostnad. Den skulle föreningen ta. Blev äntligen av med mitt  mobila bredband. Långsamt shit. Ännu mer långsamt om man bor i en radioskugga. Jodå, det har tele2 talat om för mig. Dålig täckning i området. Mitt tålamod har testats många gånger.

För ett par veckor sedan ringde jag tele2. Sa upp mitt abonnemang. Fick dem att slopa uppsägningstiden. Grattis till mig. Well played. En vecka efter det, går kabeln som förser min lägenhet med fiber sönder. Kabel av. Inte bra. Visst ingen liten process att byta kabel. Ny måste dras. När det kan vara gjort är det ingen som vet. Årsmöte i föreningen i mitten av april. -Jo, jag har en punkt att ta upp. Det gäller min möjlighet att kommunicera med omvärlden.

Nu har jag varken fiber eller mobilt bredband. Det känns sådär faktiskt. Svårt att ladda ner serier. Svårt att leka med sociala medier. Svårt att jobba hemifrån. Svårt att skriva. Ohållbart. Istället får jag ta mig ner till fiket nästan varje dag. Inser att jag har gjort internet en del av min vardag...







Vilken mess. Hur ska jag kunna vara kreativ bredvid ett sopberg?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0