RHCP

Det här var ju lite märkligt. Flera år med Spotify. Lika många år utan Red Hot Chili Peppers. Jag gnäller i det tysta. Inget händer. Sen den 8:e april kommenterar jag RHCPs frånvaro ifrån Spotify. Vad händer? -Jo, nu helt plötsligt finns de där.

Hur ska man tolka det här? Är det ett lyckosamt sammanträffande? Eller är det så att maktens män lyssnat på SkalmansAls ord? Mina ord är en kraft är att räkna med..?

Både Tjolovski och Conan figurerar starkt i mina RHCPs minnen. Conan var med -91 när jag köpte första skivan. Det var utomlands. Blood Suger Sex Magik. Jag och Tjolovski var på konsert och såg deras By the way turné 2003. Vi saknade biljetter. Tänkte köpa utanför. Slutade med att vi fick två biljetter gratis av en Roddare. Såja!

Nu återstår det att se ifall jorden blir en bättre plats med RHCP på Spotify.


Vad jag ska önska mig nästa gång?





Breaking the girl är ett mycket bra spår från Blood Suger Sex Magik.














Kommentarer
Postat av: Hell-mut

När kommer nästa inlägg som ens kan närma sig betyget "läsvärt"?

2012-04-17 @ 15:02:47
Postat av: SkalmanAl

Det är rörande att du Hell-mut, är så ivrig på nästa inlägg. Lugn, det kommer ett kontroversiellt och läsvärt inlägg inom 24 timmar.

2012-04-17 @ 16:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0