Sämsta jobbet

Obs, läs endast vidare om du är över 11 år.

Är inne på dag tre. Fortfarande sjuk. Precis hällt i mig en potent energidryck. Känner mig pigg. Tänkte att jag ska förvalta piggheten med att skriva ner en tanke.

Jag släpade mig till toaletten. Satte mig. Då i mitt tillstånd insåg jag, att alla människor, oavsett hur privilegade de är, måste torka sig i röven. Det är ett riktigt skitjobb som man har hela livet. Varje dag. År ut och år in. Alla gör det. Men man snackar inte så mycket om det. Vi snackar ju om allt annat vardagligt. Märkligt.

Finns det någon som inte torkar sig i röven själv? Skit i småbarn och gamlingar. De får hjälp. Men av oss andra? Hade Saddam Hussain nån som torkade honom i röven? Många som slickade honom i arslet. Men torkade honom?

Folk med enormt mycket pengar i kombination med hävdelsebehov brukar ju spåra när det gäller sätt att uttrycka sig och sin framgång. De har många gånger roliga idéer för sig. De gör, för att de kan. Inte alls ovanligt med ett entourage som lagar mat, städar, ligger, passar upp, underhåller, tränar och så vidare. Kommer inte på några excentriska saker just nu. Men just att torka sig i skitan verkar ingen outsource:a.

Så då är frågan varför? Är det för privat? Folk låter sig "rimmas". Det måste väl vara mer intimt. Beror det på att vi är så bra på att göra det själva? Vi har ju mängder av träningstillfällen. Motoriken är finjusterad för sin egen bak.

Kan det vara så att just momentet med att torka sig i röven, är det enda som vi människor oavsett rikedom och personlig egenhet väljer att göra själva?






Nej, det är inte jag på bilden.







Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Hoppas att din höga feber snart ger med sig. Det märks att du är väldigt sjuk.

2012-04-26 @ 08:13:45
Postat av: Tjolovski

I Japan har dom toaletter som automatiskt lokaliserar analöppningen och spolar det rent med ljummet vatten, därefter startar en fläkt som torkar rumpan torr och fin.

2012-04-26 @ 09:05:33
Postat av: SkalmanAl

Varför har de toaletterna inte slagit i övriga världen? Är det för att Japaner e så små och inte kräver en så stark stråle?



A.E.N. får se om jag kan hålla samma härliga nivå när hälsan är tillbaka.

2012-04-26 @ 10:28:34
Postat av: A.E.N.

Nä, Japanerna når inte ner !

2012-04-26 @ 13:38:31
Postat av: Tjolovski

Ja jag vet inte varför. Skulle själv hemskt gärna vilja ha en.

Locket fälls upp automatiskt när man närmar sig toaletten också.

2012-04-26 @ 15:16:39
Postat av: SkalmanAl

Låter ju som en underbar upplevelse. Vart kan man testa? Någon som HAR testat?

2012-04-26 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0