Slutbyggt

Träffade Gammel-Stefan i veckan. Ringde in honom för tips om hur jag ska lägga upp löpträningen inför Sthlm marathon. Alltid bra att lyssna på en erfaren marathonlöpare. Fick bra ideér om hur jag bäst ska träna. Viktigt att inte slita ner kroppen för mycket.

Egentligen ska två månaders förberedande löpträning inte räcka för att göra ett bra lopp. Det är alldeles för kort tid. Nu har jag skött mig under försäsongen, så det ska nog gå bra. Allt under fyra timmar får ses som okay.

Hur som helst så måste jag lägga av med styrketräningen. Muskler väger. Kostar mycket energi och syre att släpa runt. Fett är också onödigt. Känner mig dock inte så peppad på att orka gå ner ytterligare i vikt.

Fram till den 2 juni lägger jag, på inrådan, om träningen till funktionell träning (Shape), rodd, löpning (långpass, hastighet, intervall) och tennis. Ingen mer muskelbyggnad. -Vikten framför allt. Bara fem pass i veckan från och med nu. Hur ska jag klara det?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0