Städning 2.0

Vardagslyx kan vara att slippa städa hemma. Jag slipper oftast. Inte för att jag har en fru. Nä, jag har något ännu bättre. En städerska. Julia. Har skrivit om Julias och min relation tidigare. Den fungerar så bra. Hon kliver ut ur lägenheten rikare. Jag kliver in mer nöjd.

Ett perfekt samspel. Vi är ett team som oftast helt friktionsfritt vet våra roller. Jag plockar undan mina grejer. Ser till att Julia har fria ytor. Jag håller mig borta. Julia sköter resten. Vi ses nästan aldrig. Tror vi båda gillar det så.

Idag när jag kom hem blev jag förvånad. Var det verkligen Julia som varit i min lägenhet? Var det någon annan? Väldigt mycket i lägenheten var annorlunda. Kuddarna i soffan hade placerats på ett olikt sätt. Soffan var flyttad. Pantflaskorna låg i kassor. Tennisbagen hade lyfts upp på hatthyllan. En weekendbag hade också flyttats. Tog ett bra tag innan jag hittade den. Några sladdar låg som aldrig tidigare. Kläder hade vikts och placerats på ett annorlunda sätt. Konstigt.

Jag hittar säkert flera saker som skiljer sig mot tidigare ifall jag tar en runda till. Varför den här dramatiska förändringen? Vill Julia säga mig något? Eller är det här hennes sätt att skoja till det på dagarna? Hur som helst så är det nu återigen rent. Det är bra. Tack.





Såhär skulle Julia kunna se ut. Men det gör hon inte.






Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Bertha, maybe ?

2012-04-13 @ 08:03:31
Postat av: SkalmanAl

Haha ja Bertha kanske.



Såg att hon dessutom sorterade om på kökshyllorna, samt rensat ut de dåliga vitlöksklyftorna och ställde strykjärnet bakom gardinerna.

2012-04-13 @ 13:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0