Utslängd för tredje gången

Idag hände det igen. Jag blev utslängd. Mitt fel egentligen. Det var jag som var sjuk. Det var jag som inte var på jobbet. Och så kom Julia för att städa. Lite småprat. Sen lämnar jag lägenheten. Behövde inte gå långt. Har Espresso H runt hörnet.

De senaste dagarna har jag youtube:at mentalisten/illusionisten Derren Brown. Han är fantastisk på suggestion och mentalism. Psykisk påverkan och konsten att läsa tankar. Helt klart färdigheter jag själv skulle vilja besitta.

Jag tänkte jag skulle mjukstarta min psykiska påverkan, Jedi-kraft, om man så vill. Jag gjorde ett väldigt enkelt experiment när det var min tur att beställa. Det jag ville ha var en Te med skummad mjölk och två små chokladbitar. Jag tänkte också passa på att utnyttja människans välvilja.  För vi vill helst inte säga -Nej. Det är lättare och trevligare att säga -Ja. Mindre konflikt.

Det är min tur.
-Hej, jag skulle vilja ha en Söderdröm (te) med skummad mjölk, tack...och de här två chokladbitarna, om jag får dem gratis. Jag lägger till ett leende och tittar på henne hela tiden.

Tjejen bakom disken tittar på mig och registrerar vad jag säger. -Ja, det går bra. Ska du sitta här eller ta med?

Mitt lilla test gick lysande. Nu var det ingen jättegrej för henne att ge bort två små 4 kronors chokladbitar. Marginell eftergift. Hade så trist efter alla sjukdagar hemma så jag satte mig på ett annat Espresso H på kvällen. Gjorde samma sak. Beställde Te och bad om en chokladbit gratis. Gick lika bra.

Undrar vad nästa experiment blir? Inspirera mig med nåt vettigt.









De var väldigt goda.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0