Kulturreferenser på Sats

Hänger ju en del i träningslokaler. Är väl oundvikligt att det förr eller senare uppstår enstaka roliga konversationer. Var på Sats Odenplan i helgen. Anläggningen som bäst kan beskrivas som ett Big brother-hus.
 
Går upp till kassan. Tar en energidryck från kylen intill. Killen bakom kassan är troligtvis är ett par år äldra än jag. Jag hälsar och säger: -Ja'tar en sån här, tack. Han svarar: -Jaha, ett stycke...konstpaus. Varvid jag fyller i med; -Värsting. Sedan repeterar jag hela meningen. -Ett stycke värsting.
 
Jag är såklart helt övertygad om att han la in konstpausen för att jag skulle fylla i. Vem säger "Ett stycke" om en dryck eller om egentligen något? Måste vara en kulturreferens till filmen Stockholmsnatt. Han är helt klart i rätt ålder för att ha kollat på filmen. Det märkliga är att jag inte får nån vettig reaktion på min ifyllnad. Var lite som att vi båda satte poäng, men ingen visade någon reaktion över huvud taget.
 
Jaja, här bjuder han in mig i ett spel. Sen följer han inte upp. Jag sätter igång och tränar. Funderar lite mer på händelsen. När jag är klar med passet är jag bara tvungen att kolla med honom ifall det var Paolo Roberto, och Stockholmsnatt han refererade till. Nej, det var det inte, visade det sig.
 
 
 
 
 
För er som inte klarar av dialogen, så dra fram till 0:21. -Ett stycke värsting.
 
*Stockholmsnatt. Antivåldsfilm ifrån 1987. Hade 100% motsatt effekt. Av uppenbara skäl blev Paolo Roberto ingen actionskådis i Hollywood.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0