Metrosexualisera mera

Semestern är slut. När man är ledig, ska man ju mer än annars, passa på att unna sig sköna saker. Tid har man. Det är ju semester.  Sagt och gjort. Min kropp fick sitt.
 
Vid hotellet jag bodde på i Colombo, låg ett Spa. Bläddrade igenom deras sortiment. Bestämde mig för att ta den serie av behandlingar som tog längts tid. En genomgång av allt. Först ansikts- och huvudmassage. Därefter helkroppsmassage som sedan toppades av med en helkropps-exfoliering. 3 timmar tog det. Var nere i varv då jag lämnade spat. Vad jag fick betala? 520 kr. Billigt att må bra där.
 
Snurrade runt i en shoppingmall i Bangkok. Passerar en salong. Glider in. Ser bara är kvinnliga kunder. Det kryllar av anställda. De är korta allihopa. Märker att nästan alla kollar åt mitt håll. Anställda samt kunder. Det surras. Är det något fel med att ta en manikyr och pedikyr som snubbe? Jag blir visad till en fotölj. Sen börjar två tjejer pyssla om mina händer å fötter. Jag lutar mig tillbaka och låter mig bli upputsad.
 
 
 
 
 
 
 
Så här ser enda foten ut nu. Helt sönderbiten av blodtörstande insekter. Det fina pedikyr-arbetet
gör sig inte rättvist längre.
 
 
Det brutala övergreppet på mina fötter skedde troligtvis på den här stranden utanför Colombo.
Vakterna gjorde inte ett skit under övergreppet.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0