Diplomati

Att lyssna på folk, eller att tjuvlyssna rättare sagt, ger en fin inblick i hur folk fungerar. Ibland får man också en insyn i deras relationer. Främlingar talar, och tänker inte på att folk finns i närheten. Eller så bryr de sig inte om att någon kan följa konversationen. Igår hamnade jag nära två snubbar i omklädningsrummet.

Jag vet nu att en av deras tjejer äter naturell yoghurt, utan socker. Helt plain, som en medelhavskvinna. Hon kommer säkert leva till 150 för att hon är så hälsosam. Deras analys. Den andra snubbens flickvän sköter sig inte alls lika bra. Hon har fått dålig hy nu på senare tid. Det lät som ett problem. I alla fall för killen.

För att inte misscitera, så sa killen "risig hy", då han beskrev situationen. Han beklagar sig lite. Berättar att han vill ta upp det med sambon, men vågar inte. Båda var eniga om att en bättre kosthållning och mer träning skulle avhjälpa hudsituationen. Kanske sätta henne på en strikt yoghurt-kost? Jag gillar diplomatin och känsligheten i hur killen hanterar sin sambo. Kanske inte lika smooth att tala vitt och brett om det. Man vet aldrig vem som lyssnar.

Män kan.

Känner att jag behöver rapportera om försöket att ro 500 m på 1:31 eller fortare. Det är svårt. Det gick inte i helgen. Har bett Conan om fotobevis. För första gången i mitt liv är jag lite imponerad. Ja, om det nu är sanning Conan far med. Jag känner mig som Elofsson som jagar fuskaren Mühlegg...








För hudproblem? Kvinnan på burken har inget med inlägget att göra.








Kommentarer
Postat av: Conan

Fotobevisförsök 1:



Galet taggad gick Conan ner på arbetsplatsens 70-talsutrustade gym. Han hade för sig att han sett en roddmaskin därnere nån gång när han flexade sina muskler för småbrudarna i växeln.



Döm om Conans besvikelse när han insåg att "maskinen" var en av få kvarlevor från Berlins sammanbrott 1945. Bland annat saknades spännen för fötterna.



Nåja tänkte Conan. -man är väl ingen kärring eller materialspelare, och bestämde sig för att göra ett försök. Tom Conans fantastiska fysik kunde dock inte matcha dessa urusla förutsättningar och han insåg snart att det inte skulle gå att nå målet, ca 1.25. Efter att ha flytit omkring som en Tsunami på den stackars roddmaskinen så fullföljde Conan 500 m, dock utan att ha varit nära den utlovade tiden.



Conan lovar så snart han hittar en funktionell maskin att återkomma med fotobevis.



Skalmanal, din tid som självutnämnd alfa-hanne inom ditt sista återstående revir är över!

2012-02-28 @ 18:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0