Drömmar

Kan drömmar uppfyllas? Ja, många skulle väl säga det. Men gäller det alla drömmar? Långt ifrån.

De drömmar man sätter upp i ett vaket tillstånd är flera gångar lättare att uppfylla. De brukar oftast vara realistiska och bryter sällan mot naturlagarna. Vi drömmer om pengar, kärlek, lycka och ibland om ett bra bord vid bordsbokningen osv. Drömmar slår in.

Några av mina nattliga drömmar är av en annan art. De kommer inte aldrig uppfyllas. Många drömmar är skumma. Hjärnan lattjar runt med undantryckta grejer. Inget konstigt. På ganska kort tid har jag drömt två helt obegripliga saker.

1) Jag drömmer att jag är Jessica Simpsons pappa.
-Varför? Totalt obegripligt.

2) Jag drömmer att jag ska medverka i en simtävling mot Saddam Hussains äldsta son Uday. Innan simtävlingen showar Uday på en scen, intill bassängen. På scenen kör han en imponerande koreografi tillsammans med 5 dansare. Showen avbryts då en kvinna i publiken känner igen en av dansarna. Han ska tydligen ska ha mördat hennes vuxna son och fru. Hon rusar förtvivlat upp på scenen. Drömmen avbryts. Vinnaren i simtävlingen står okorad.
-Ännu mer obegriplig dröm. Såg en film om hans liv för ett par månader sedan. Måste vara det som spökar.

Uday var inte det bästa exemplaret av en människa. Våldtäkter, mord, kidnappning, misshandel, drogande, tjuveri och mycket annat hann han med (i stor skala) innan amerikanska trupper hade ihjäl honom 2003.

Drömmarna dog i samma ögonblick som jag vaknade.








Jessica, är jag är din pappa?                         Uday och Freddie Murcery har liknande bett. 




Kommentarer
Postat av: E A N

Hoppsan, här finns ju material för en hel kongress !

2012-03-01 @ 08:06:11
Postat av: SkalmanAl

Fantasi är tydligen ingen bristvara hos mig.

2012-03-01 @ 11:20:36
Postat av: Saga

Hur kan han vara så elak? Han ser lika snäll ut som Jessica Simpson <3

2012-03-02 @ 16:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0