Fler fina händelser på Sats

Helgträningen sker oftast på Sats Odenplan. Många tar som sagt det där med Wellness oehört seriöst där. Inget nytt med det. Den allmänna uppfattningen är också att snittklientelet där, är på en annan nivå än övriga anläggningars.

Jag kommer dit. Redan ombytt. Behöver bara ta av mig de yttre träningskläderna och byta skor. Hittar ett skåp. Det där med vilket skåp är en viktig sak. Jag märker själv att jag har en sorts prioritetsordning när det kommer till placeringen av skåpen. Mest attraktiva är de skåp som är förlagda nära en helkroppsspegel. Tvåa i turordningen är de som ligger lagom nära toaletterna. Trea, de som ligger nära duscharna. Fyra, de som har lite trafik kring sig. Därefter skiter jag i.

Odenplans ena omklädningsrum för herrar, har inga bra speglar. Lite lustigt med tanke på att sthlms kanske mest kroppsfixerade människor håller till där. Jag tar ett skåp nära en toalett. Ett par meter bort kliver en kort brun snubbe fram och ställer sig framför handfatsspegeln. Han har tighta träningskläder på sig. Mycket bra tränad. Hans spänniga tröjas dragkedja är neddragen så att delar av hans bröstmuskelatur syns. Han ställer sig halvt på tå och speglar rumpan i de tighta byxorna. Han tar god tid på sig. Det är visst viktigt att rumpan ser bra ut. Därefter går han ut och tränar.

Han är en känd frisör som figurerat på tv. Nästa gång ni ser honom så kommentera gärna hans ass. Tror han skulle uppskatta det.


Conan, jag gjorde faktiskt ett roddförsök idag på din spurttävling. Det var dock efter ett hårt benpass och energin var borta. Jag klarade bara 30 sekunder i ett trillräckligt bra tempo. I morgon sätter jag mig på rodden direkt, innan träningen. Lovar att det kan bli en intressant läsning för dig.










Kommentarer
Postat av: E A N

Mirror, mirror on the wall.....................

2012-02-25 @ 23:00:42
Postat av: Conan

Alltså: Epic Fail

2012-02-26 @ 11:17:05
Postat av: SkalmanAl

Conan, den här utmaningen är inte lika självklar att jag vinner. Dock större chans att jag klarar 1:31, än du 10 000 m på 40 min. Till skillnad ifrån dig vågar jag anta utmaningar -Medan du hittar på nya egna.



2012-02-26 @ 11:40:03
Postat av: SkalmanAl

Den här utmaningen är fan tuff Conan. Jag flåsade och stönade men klarade ändå inte tiden. Skicka bevis i form av foto på displayen. Ledartiden, om den är sann, är imponerande.

2012-02-26 @ 17:46:38
Postat av: Conan

Ok. Under förutsättning att du lovar publicera den på bloggen under rubriken "Conan leverar"...

2012-02-27 @ 16:10:22
Postat av: SkalmanAl

Absolut Conan. Jag ser fram emot bildbevis, men kommer göra en korrektur på din rubricering. Jag stavar illa, men fan inte så illa...

2012-02-27 @ 16:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0