Who wants to live forever

Man kan nog betta om det mesta. Inte bara hästar, lotto, fotboll eller sport i allmänhet. Läste för ett år sedan, att det gick att lägga ett bet på när pokerlegenden Doyle Brunson skulle dö. Doyle är idag 78 år. Lite för fet för sitt eget bästa dessutom. Doyle blev hur som helst sne. Han ville inte stå objekt för en sådan morbid betting. Med livet som insats, vill man inte förlora.

Sen finns de som ändå gamblar med sina liv. Någon som förlorat stort, är Michael Jackson, och nu i dagarna Whitney Houston. Jag hade garanterat förlorat om jag satsat deg på Whitney. Säkert med 4-5 år. Hon gick över tiden. Lite som ett förbannat mål på övertid, då man har spelat på oavgjort.

Whitney lämnade efter sig ett imponerande kulturellt arv. Det måste man ju ge henne. Hon var gigantisk samma tid som Laila K. Under min lunch ute i söndags rullade Whitney-nyheter och låtar på restaurangens tv. Klipp ifrån filmen "Bodyguard" visades. Tjejen som sitter vid bordet bredvid, brister ut och säger: -Det där är världens bästa film! Min spontana tanke är "idiot".

Såg på wikipedia att Saddam Hussian använde sig av Whitney Houstons "I Will Always Love You" i en reklamkampanj då han skulle väljas om till president 2002. Det är helt lysande. Så mycket humor. Jag skulle verkligen vilja träffa den PR-människan som brainstormade fram idén. Världsklass i fingertoppskänsla gällande humor, ironi, Saddam och självbevarelsedrift.










Jag hade äran att spela med Doyle för ett par år sedan. Den enda
som är runt 70-80 år vid bordet är han i hatt.


-Men du Saddam, ska vi inte köra "I will always love you" i din nästa reklamkampanj?
-Du har visserligen inte så många utmanare till presidentposten. Med den här låten har de andra 
inte en chans! Det känns fräscht. Folket kommer älska dig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0