Lena är den röda tråden

Då var man hemma igen. Skiftat soliga dagar mot regn och många mörka timmar. -Borta bra, men hemma bäst. Ja, kanske. Men definitivt inte under januari och februari. Då är borta bättre.

Om mitt minne inte spelar mig ett spratt, observerade jag ett lustigt sammanträffande på flighten hem. Vid gaten på flyget ifrån Thailand för tre år sedan. Ungefär samma datum i januari som den här hemresan. Ser jag Måns Herngren och Kajsa Bergkvist. Det var innan Kajsa blev lesbisk. Eller i alla fall innan avslutade relationen med Måns Herngren.

Att se dem på samma flight är ingen stor sak. Däremot blev det roligt nu. För vid gaten den här gången, tre år senare, står Måns Herngrens ex Lena Phillipsson tillsammans med Per Holknekt. De står på samma plats som Kajsa och Måns gjorde. Det finns mycket plats vid gaten. Jag ställer mig precis bredvid Lena och Per. Känslan är jobbig. Jag vill inte titta. Jag vill inte lyssna. Det enda jag vill är att ladda min dator. Det enda uttaget i hela gaten är precis bredvid dem. Jag behöver uttaget.

Idag kollade jag lite halvt på "The Voice" morgonshow. Lena Philipssons andra ex Martin Björck leder programmet. Dock inte nu. För han är i Thailand för tillfället.

För ganska många år sedan hade jag en av Lenas låtar som ringsignal på mobilen. Dansa i Neon.






Två sömntabletter och jag sov gott i 8 timmar på flighten. Har ingen aning om de som satt innanför mig på raden gick på toaletten då jag sov.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0