Då blev man äldre

Tiden går fort. Juni veck. Fast idag söndag, går tiden extra långsamt. Jorden kör en oregelbunden runda, vilket ger oss en extra sekund. Har för mig att sekunden las in under dygnets andra timme idag. Alltså 02 i natt. Jag sov. En sekund extra. Långhelg. Skönt.
 
Snart är det ett år sedan jag var i Las Vegas. Det var en bra resa. Det var under den resan jag tog ett kliv framåt. Jag lämnade kvar något där. Man är en vanemänniska. Man fastnar lätt i gamla vanor. Speciellt om de fungerat bra tidigare. Är nog därför man vid en viss ålder stannar att hänga med i modet. Man fastnar och håller kvar.
 
Jag hade fastnat. Som så många gånger behöver man input ifrån det andra könet för att lyssna och förändra. Jag träffade en tjej. I Vegas. Fick lära mig att man ska stoppa in skosnörena på sneakers. Hon knöt till och med mina skor bara för att slippa ha öglorna hängandes. Numera stoppar jag alltid in dem och tänker på henne.
 
Har under många år haft läderhalsband. Blev en vana. Kände jag mig naken utan. Så det fick alltid sitta på. Samma tjej tyckte jag skulle plocka bort halsbandet. Hon tyckte det fick mig att se för ung ut. Det rök då. Inte saknat det heller.
 
Den största förändringen som en tjej bidragit med är ändå Eva, som jag hade ett långt förhållande med i gymnasiet. Hon tyckte jag skulle satsa på mittbena. Var i mode då. Ett problem bara. Jag hade för kort hår. Såg för jävligt ut till en början. Några månader och det blev bra. Vad gör man inte för pussy. Hårddrar man det, så är det exakt vad det handlar om. Men det är ett annat inlägg.
 
Nej, jag är inte speciellt tofflig. Bara när det passar.
 
Undrar vilket år mittbenan kommer tillbaka?
 
 
 
 
 
 
 
 Var visst fler som körde mittbena då... (Robbie Wlliams)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0