Grattis till mig -igen

Det här med att prata i telefon utan headset är jobbigt. Det är inte alls ovanligt att man kommer åt displayen. Nåt händer. Aldrig något som är bra för samtalet. Dessutom får man ju nästan kramp i armen om man pratar längre än 5 minuter. Det finns många fördelar med headset.
 
Nedsidan med headset är att man måste släpa med sig det överallt. Sladdtrassel är en anna sak. För några månader postade Sofia C ett kort på facebook med ett headset i gammal vanlig telefonlurdesign. Jag gjorde slag i saken och beställde en lur. Färgvalet var enkelt. Rosa. Glad hämtade jag ut paketet på posten. -Finns det några tröttare människor än de som jobbar på postens ut/in-lämningskontor?
 
Jag var sådär julaftonglad, som man var när man var yngre, då jag öppnade paketet. Blev jävligt besviken. Fel artikel hade sänts till mig. Blev ett returärende. Det tog såklart tid. Besvikelse 1.
 
Rätt lur kommer. Jag sliter upp paketet och pluggar in luren i min mobil. -Tillbehöret stöds inte. Djup besvikelse. Jag testar luren på andra mobiler. Iphone och Samsung. Funkar skitbra. Men, såklart inte på SonyEricsson. Besvikelse 2.
 
Nu har jag haft luren i 3 månader. Gått och väntat på att Sony ska släppa en mobil jag kollat på. Jag går ner till phonehouse. Tar med mig min rosa lur. -Jag vill ha en Sony Xperia U, men bara om den här luren funkar med mobilen. De bakom kassan skrattar. Jag kom visst med en unik reservation.
 
Egentligen är jag nöjd med min SonyEricsson. Den är liten och funkar bra. Så köpet av den nya telefonen är enbart för att kunna använda den rosa luren. Nu har jag gått på relativt billiga telefoner. Mina tre senaste kostar tillsammans ungefär lika mycket som en Ipone. Så köpet går att motivera pengamässigt oxå. Fast det är bara en positiv tillfällighet.
 
Jag är inte knäpp. Kommer inte släpa med mig luren på stan. Däremot ska den användas som headset på kontoret.
 
 
 
 
 
 
 
Svår lur att slarva bort.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Eftersom det fanns en fråga så finns ett svar: Jajamensan, Apoteket vid telefonplan ! Till råga på allt så är det avknoppat från storebror.

Svar: Haha ja apotekets receptpersonal är av samma sort. Vilken sömnig företagskultur alltså.
SkalmanAl

2012-07-06 @ 15:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0