Vilken mess

Jag hade förträngt en sak. Blev meddelad för en månad sedan att städningen i min lägenheten utgår under tre veckors tid. Min städerska har semester. Jag har fått en ny städerska. Min förra hette Julia. Min nya heter något annat. Julia skötte sig visst inte tillräckligt bra hos andra kunder. De sparkade hennes ass.
 
Jag kom hem i torsdags. Såg fram emot en nystädad lägenhet. Märke direkt att något inte stämde. Alltid när jag öppnar dörren, känner jag doften av städerskans arbete. Ingen doft slog emot mig. Jag tog ett extra djupt andetag för att bekräfta vad jag innerst inne visste. Ingen städning. Ingen doft. Jag kliver in med skora på. Hur skitigt kan det bli?
 
Tiden hade kommit för semesterledighet. Tidigare har de satt in vikarier. Inte i år. Nu har jag ett par alternativ för att lösa situationen. Måste lösas. För jag kan inte bo i en lägenhet som inte städas på tre veckor.
 
Lättast är att jag själv omedelbart tar semester och flyr landet. Ett problem bara. Det funkar inte för jobbet. Ibland får man inte semester när man själv vill. Inget att gråta över.
 
Återstående realistiska alternativ är således att själv städa. Det borde gå. Kan räcka med två gånger på tre veckor. Är ringrostig. Har inte städat på över tre år. Tvättat, bytt sängkläder och plockat undan har jag gjort. Men inte dammat, skurat, dammsugit eller städat badrummet eller kök.
 
Det här kommer bli kul. Fick en fantastisk utbildning i just städning under min värnplikt. Varenda vrå skulle städas. Ja, ni som gjort lumpen fattar. Ni andra, tro mig, det blir rent. Sen skadar det antagligen inte, att när jag väl sätter igång, så kickar min pedantiska ådra in. Visste väl att 9 månaders värnplikt inte var helt bortkastad.
 
Sofia heter min nya. Skönt att det kom till slut.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0