Oväntat rent

Jag måste börja med en dementi. Hon heter inte alls Sofia. Hon heter Elisabeth. Min städerska alltså. Blev fel i ett tidigare inlägg.
 
Min städerska är alltså på semester. På torsdag har det gått tre veckor sedan lägenheten städades. Jag har laddat mentalt för att greppa dammsugaren och dammvippan. Lite småplock och fixat till toaletten har jag gjort. Men så i helgen hände något. Jag insåg att jag inte alls behöver dammsuga, eller städa för den delen. Uppladdningen helt förgäves.
 
Jag vet inte vad det är. Kanske är det för att jag har så cleant hemma. Inga onödiga saker. Eller så är det för att mina golv är ljusa. Eller för att fönsterna står vidöppna. Dammet har inte tagit över. Inte än. På torsdag åker jag. Utrikes. Så välförtjänt. Jag klarar mig den här gången.
 
Elisabeth får definitivt ingen mjukstart när hon kommer tillbaka ifrån sin semester. Så här dammig kommer hon troligtvis inte få se lägenheten igen. Men är det mitt fel?
 
Välkommen tillbaka.
 
 
 
 
 
 
Ska bli skönt att komma hem till en nystädad lägenhet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0