Top 3

Det här med listor kan vara kul. Gör alldeles för få listor här. Kanske för att jag inte brukar lista saker speciellt ofta. För ett par veckor sedan var jag på konsert. Så varför inte lista de bästa konserterna jag varit på. Borde inte vara så svårt med tanke på att jag inte varit på speciellt många. Kanske 10-12 styckna totalt.

Lite knepigt är det att komma ihåg känslan man hade efter konserten. Var verkligen Lauryn Hill så bra i Globen 1999? Hur var Nina Perssins "A Camp" på Cirkus 2009? Känslor bleknar med tiden. Det är minnet man får lita på istället. Minnet av känslan man hade då.

Något jag kommer ihåg helt säkert, är att konserten med Nina Perssons "A Camp" var jävligt tråkig. Satt och gäspade. Det gjorde Sofia C också. Vi längtade därifrån. Jag gillar Nina Persson som artist. Speciellt i Cardigans. Men på en bra-konsert-lista hamnar hon inte.

Så, vilka ska listas som top 3? Första plats är given. Det var en efterlängtad konsert. Fick gåshud när bandet började spela och hon tog de första tonerna. SADE, 2011. Efter 20 års lyssnande och ingen konsert i Sverige, var det äntligen dags. Fantastiskt. Var för övrigt där med Sofia C. En annan Sofia C.

Plats två är också given. Måste gå till Lauryn Hill 1999. Det var på den tiden hon fortfarande var frisk och inte skaffat fem eller sex kids. Gillade hennes liveband. Hade ett härligt moment under konserten. Har skrivit om det tidigare. Artisten Emilia passarade med sitt ass strykandes tight mot mig. Bara det ger upplevelsen en pinne extra. Även den här gången var jag med Sofia C. Alltså föregående Sofia C. Inte den först nämnda.

Plats tre är knepigare. Inte helt givet. Men platsen knips av Drake (nu i år). Jag kanske ändrar mig. Det får man. -Nej, jag var inte där med Sofia C.

1. SADE
2. Lauryn Hill
3. Drake


Undrar vad jag ska lista nästa gång? Bästa liggen? Godast tandkräm? Sämsta fyllorna?








Grattis SADE. Du hamnade på första plats på min lista.







Kommentarer
Postat av: sofia c

Fint, jag fick vara med på 2 av dina topp 3... :) SADE. Ja! Multipla rysningar.

Svar: Ja heter man Sofia C så ligger man bra till :)
SkalmanAl

2012-06-18 @ 12:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0