Nya tider

Nu har jag lämnat långdistansträningen bakom. I alla fall för en tid. Maran är över. Tar upp det i slutet av augusti igen. Nu och sex veckor framåt lägger jag nu om löpträningen och anpassar den för att att klara av att springa fort på kortare sträckor. Målet i år är att klara av en mil på 44 minuter. Inte alls omöjligt. Nästa år, 40 minuter.

För några dagar sedan åkte jag och gammel-stefan till Kristinebergs IP. Mjukstart, 6 km, intervallträning. Hade fortfarande ont i kroppen efter förra helgens Maraton. Borde kanske vilat mer än tre dagar. Men just nu är det för kul med löpning och tillfredställelsen att nå egna uppsatta mål.

Två månader av nästan enbart konditionsträning har gett resultat. På den negativa siden har muskelmassan blivit lidande. Det syns och känns. Så nu blir det till att bygga tillbaka det jag tappat. Borde gå fort.

Den 18 augusti ska formen vara toppad. Har ett helt okay startnummer, vilket borde göra så att jag kan springa direkt vid startskottet. Sen blir det fest!






Den här gången tänkte jag inte önska mig något speciellt väder.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0