Posiviteter på micronivå

Var på middag i tisdags. Hos min mamma. Hon går på en diet. Så middagen bestod av att jag åt och hon satt med och snackade. Jag kom vid halv sju. Hon hade redan käkat. Under "middagen" sa hon att jag ska vara glad över att jag är född. -Ska man verkligen vara det? -Och varför?
 
Kanske måste man tänka att man ska vara glad över att man lever. Att man föds. Levande människor kan göra så mycker mer än en icke levande människor. Men vad missar man om man inte föds? Vad missar man egentligen? Är det inte så att vi försöker fylla våra liv med små och stora glädjeämnen för att kompensera meningslösheten?
 
Låt oss anta att min existens saknas. Från början alltså. Jag hade sluppigt massor av svårigheter. Inte betalat skatt på skatt på skatt, eller stört mig på rökare. Inte hller irriterat mig på långa krogköer och pissigt väder. Sen finns det riktiga problem. Ser man på mänskligheten som stort, så hamnar väl krig, väldtäkter, misshandel, förnedring, hunger, missbruk, sjukdomar och misär i allmänhet, på minussidan i vår existens.
 
Är snittmänniskans liv så himla bra egentligen?  Jävla lotteri det där med vart man är född. Hur glädjande är det att kämpa för ens överlevnad varje dag, som så många i utvecklignsländer tvingas göra?
 
Som tur är handlar inte livet enbart om resurser. Det handlar lika mycket om det inre. Att fylla livet med glädjeämnen och förverkliga sig själv är livsviktigt. Speciellt om man vill vara lycklig. Jag försöker så gott jag kan. Det kan vara stort som smått. Kan handla om människor, materiella ting eller upplevelser.
 
Nu i närtid har jag ett par upplevelser som jag ser fram till. På micronivå ser jag fram emot Charlie Sheens "Anger management" . Primiärvisas på torsdag. Kommer laddas ner på fredag. Garanti på det.
 
Den 29:e juni har "Ted" biopremiär i USA. Såg David Lettermans intervju med Mark Wahlberg som spelar mot den talande teddybjörnen Ted. Filmen verkar hur skön som helst. Trailen är underbar. Vet bara inte när filmen har premiär här. Helt klart något att se fram emot.
 
Skulle vara helt fantastiskt om man hade en egen Ted. Jag ser underbara möjlighet. Ted hamnar på plussidan.
 
 
 
 
 
Dra fram trailen till 1:02 min.
 
-What's her name?
-A white trash name, guess!?
 
-You don't think she will be expecting something big, do you?
-Eh like what.. Anal?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0