Conan strikes back?

Dagen kom då Conan lyckades tangera sitt egan påstådda personbästa. En imponerande prestation. Absolut. Nu sitter jag här och vet inte hur jag ska agera.

Läget är följande: Igår fredag satte Conan ett officiellt rekord. Stolt som en tupp skickade han mig bildbevis. Jag kan verkligen förställa mig hur han uppbröstat och med en ännu starkare och skrockande röst tog fredagskvällen med fröjd. Illa kvickt satte Conan ihop ett inlägg. Inlägget osar av glädje, lättnad och stolthet. Det förtjänar Conan. Han kanske till och med sov med den gula ledartröjan?

Idag är det lördag. Min torsdagskväll blir sen på Grill med Rebecka. Dricker drinkar. Sitter i "bordelldelen". Det blir sent. Fredagen känns tung. Inte många timmars sömn. För sent i säng. Uppdragen för tidigt. På väg till tennisen efter jobbet får jag Conans sms. Jag är så trött. Samtidigt känner mig glad över att jag äntligen har en värdig kombatant.

Mina tankar då när jag läser messet, är glädje för Conan. Irritation över att jag är för trött för att hoppa på rodden för ett försök innan tennisen. Kvällen är uppbokad. Middag efter tennisen. Lördagen full, fram till kl fyra. -Fan, när ska jag få tid och energi till att återta titeln? Conan sätter rekordtiden vid bästa tänkbara tillfälle. Startegiskt perfekt.

Med två dagar av nedbrytande förberedelse sätter jag mig ändå på rodden. Den här gången utan att köra ett boxningspass innan. Hur mitt försök slutar redovisar jag efter Conans inklippta inlägg som han sände mig igår. Så, här kommer nu Conans 15 minuter (sekunder) av fame.

Conan, take it away "Champ"...


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Today was a good day!

Förberedelser är allt tänkte Conan när han vaknade en underbar fredagmorgon. Han knäckte, likt Rocky, ett rått ägg till frukost och funderade på om detta var dagen det skulle ske.

Visserligen är Conan för närvarande insatt på ett strikt kostprogram med ett kaloriunderskott på ca 1000 kcal/dag men sånt där med optimala förutsättningar är aldrig något som bekymrat Conan -han bestämde sig därför där på stående fot att avrunda arbetsveckan med att KROSSA SkalmanALs "officella" tid på rodd 500 m, 1,31,3. Den minnesvärde läsaren vet att Conan tidigare GARANTERAT slakt av denna tid - vi återkommer strax till detta.

Arbetsdagen gick på som vanligt, Conan körde det vanliga passet gristung styrketräning på lunchen och laddade faktiskt med dubbel dos kreatin strax innan han begav sig till tjej-gymmet (där han fixat gästpass för Skalmans skull).

Conan värmde självklart inte upp utan satte sig direkt på rodden. Detta blev Conans tredje försök (SkalmanAl har själv off the record medgivit att han gjorde sitt PB på det femte försöket). Ingen av bloggens läsare lär vara förvånad av utfallet av Conans rekordattack.

Utan att förta sig rodde Conan nämligen in på nytt rekord 1,30,7- vilket nu placerar honom mil före Skalman. Skillnaden kan tyckas liten men faktum är att Conans tid är en topp 3-tid medan Skalmans tid är en topp 15-tid!

Conan ser framemot att Skalman uppdaterar listan (inklusive Conans bildbevis) och att bloggens läsare nu ser vem som bär den gula ledartröjan.

Skulle det vara så att Skalman genom ett mirakel lyckas knäcka denna tid (Conan betvivlar att Skalman har mer att komma med utan nu är på sitt fysiska max) KOMMER Conan omgående ta tillbaka titeln.

Conan levererar.

GARANTI PÅ DET :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Conan Strikes Back
1:30.7 min på 500 meter är mycket bra. Impressive, most impressive.



The Return of the SkalmanAl


Svårt läge för mig. Dramaturgiskt kan det vara bättre att avvakta redovisningen av dagens tid. Dessutom mer snällt mot Conan. Han försöker så hårt. Det gör han. Men samtidigt är inte tävlingar snälla. Alla kan inte vinna.

Tacksam över inspiration sätter jag mig på rodden. Jag är taggad. Värmer upp i 2 minuter. Ställer in racet, 500 meter. Justerar spännena som sitter över fötterna. Jag sätter igång. Efter 1:29:0 min är jag i mål. Jag kapar Conans tid med nästan 2 sekunder. På första försöket.

Den gula ledartröjan är åter hos mig. Inte så oväntat dock.





The Return of the SkalmanAl
1:29.0 min på 500 meter är okay för att vara SkalmanAl.






Kommentarer
Postat av: Tjolovski

Dessutom tvivlar jag på att Conan startade från stillastående. Ser inte bildbeviset lite konstigt ut?



http://skalmanal.blogg.se/images/2012/1208_195343593.jpg



1.35 har han rott, men snittid per 500 meter på 1.30,7



Jag blir misstänksam. Att börja ta tid när man har farten uppe är som att ta världsrekord på 100 meter, med springa 110 meter och bara ta tid på dom 100 sista metrarna. Flygande start alltså.



SkalmanAls bild är mycket tydligare, det är 500 meter och inget annat.



Kommentarer?

2012-03-26 @ 10:56:55
Postat av: Conan

Jag undanber mig insunationer om foul play. Vadå, tror du jag har startat tidtagningen när jag fått upp farten? Självklart är det inte så.



Tiden startar när jag tar mitt första roddtag. Hur mekaniken med tidtagningen fungerar har jag ingen aning om, jag har väl helt enkelt valt en annan vy än Skalman.



I affekt//

Conan

2012-03-26 @ 11:59:01
Postat av: Tjolovski

Jag tror ingenting, menar bara att bilden på displayen lämnar utrymme för spekulationer.

2012-03-26 @ 15:30:32
Postat av: SkalmanAl

Jag förstår att frågeställningen dyker upp. Dessutom är 1,35 en mer trolig tid. Conan har överträffat sig själv :)

2012-03-26 @ 16:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0