Fikar med töntar

Det blir en del häng på fik. På kvällar och helger. Perfekt för att läsa och skriva. Har två Espresso House en minut ifrån min bostad. De är favoriterna.

För första gången i mitt liv har jag dessutom skaffat ett plastkort (utvöver Visa, Amex, ID, Körkort) för just den kedjan. Har aldrig orkat bry mig om att bära med mig kort till olika affärer. Det tog nästan två år. Sen skaffade jag mig ett espresso house-kort.

Att lyssna på folk är roligt. Det är inte alltid jag sitter med hörlurar på mig. Kommer ihåg en gång för ett år sen. Satt då bredvid en mamma med sin unga son. Kan väl tippa att han var kring 8 år. Mamman kring 30. Hon ser inte jätteroad ut och verkar sitta av tid med sonen.

Den lilla killen ställer en helt genialisk fråga. -Vad händer om alla säljer sina aktier? Vilken skön liten kid asså. Mamman svarar tråkad och inte medveten om hur jävla kool frågan är; -Det är nog inte så bra. Sen byter hon ämne. Något komplex frågeställning kanske?

För några dagar sen hamnade jag bredvid fem udda figurer. De var kring 20-24 år. Ultranördar. Tre av dem bar glasögon. Det är nog högre än snittet. Frisyrerna udda. Jag var bara tvungen att stänga av min musik och tjuvlyssna på dem. Ett par av dem kunde jag inte sätta kön på. Ingen given sexuell läggning på hälften av dem.

De är alltså fem personer. På ett fik. De borde snackas i ett, tycker man. Men nej, långa stunder satt de helt tysta. Pinsam tystnad. Normal för andra kanske. För mig blev det jobbigt. Samtidigt som jag ville lyssna på dem så blev det obekvämt varje gång pauserna kom. Hörlurarna åkte in.




Ett bra trick är att lägga huvudet på sne...







Kommentarer
Postat av: A.E.N.

KOOL var ett cigarettmärke för typ 300 år sen. Kan ha varit mint. Själv rökte jag Prince, så klart.

Hur gör man när man lägger "huvudet på sen" ?

Du kanske menade hen ?

Typ, udda frisyrer, glasögon, tystnad och ........!

2012-03-28 @ 23:16:44
Postat av: SkalmanAl

Ja, vad kommer sen (sne)? Kan hålla med om att storyn borde ha en fortsättning. Hamnade i tidsnöd. Var tvungen att gå iväg till affären, så slutet står öppet.

2012-03-29 @ 09:24:51
Postat av: Simon

Kraftfullt snaaaaaark på detta pompösa inlägg.

2012-03-30 @ 10:17:35
Postat av: SkalmanAl

Tja, jag kan bara hålla med. Ibland går output före kvalitet...

2012-03-30 @ 11:52:48
Postat av: A.E.N.

Tack Simon, skönt att någon uppskattar och förstår

min storhet.

2012-03-30 @ 15:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0