Grönland

Pratade med Jimmy som flyttat till Lillesand i Norge. Jag fick för några veckor sedan frågan om jag vill haka på till Grönland i oktober, för att springa marathon. Vet inte om han skämtade om att det är kring -15 grader vid start. Bara tanken på att springa 4,2 mil kändes påfrestande. Sen, att dessutom ta sig till Grönland, är ju en expedition i sig självt.

Jag tackade nej till erbjudandet och tänkte att han var totalt kokobäng. Ingen annan av de Jimmy frågat har heller nappat på idén. Det säger en del om frågan. Istället bokade jag in mig till Midnattsloppet i Sthlm. Närmare, varmare och bara en mil. Säkert mer publik kring loppet också.

Tog årets andra löprunda tidigare idag. Såg sthlm när det är som äckligast. Nollgradigt, blåst, regn och snö. Vinglade till flera gånger på Västerbron av hårda vindar. Tänkte bränna av ett lugnt pass på 10-12 km. Det blev det dubbla. 23 km. Kände mig stark. Kunde med lätthet tagit ytterligare 10 km.

Motivation, stark vilja och målbilder kan bara sluta med framgång.

Kanske är inte Grönland en omöjlighet trots allt. Minst en gång i livet borde man pressa sig till det yttersta. Ett marathon i minusgrader saxandes mellan isbjörnar på Grönland låter brutalt. Drog ett mess till Jimmy för att be honom kolla kostnad och researrangemang. Jag ska dit. Ja, om foten håller och det funkar rent praktiskt, vilket det måste göra.

Conan och Tjolovski. Följ med. En gång i livet!

Se dagens löprunda här.









Vill kryssa av 4,2 mil på Grönland!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0