PUSSY

Det är skönt att slippa vänta. Stå i kö är trist. Det tar tid. Att köa till vardagliga saker är mest påfrestande. Som till mat i en lunchrestaurang. Eller till kassan i matvarubutik. Märlkigt att man ofta tenderar att irriteras över att behöva stå och vänta ett fåtal minuter.

Något som irriterar mer, är folk som reserverar sittplatser på lunchrestauranger med att lägga ut sina jackor. Speciellt när kön till kassan är lång. Är det inte bättre att ta plats när man väl fått beställa? Är inte det ett bättre system och flödet bättre?

I fredags gick jag på lunch fel tid. Det var fullt med folk. Kön till kassan seg. Det känns ändå helt okay. Ser ut att finnas många lediga platser. Men när jag tittar lite mer noggrannt, ser jag att alla de tomma platserna är reserverade med handskar och andra ytterplagg. Dumt system det där.

Det är nu man borde vara mindre socialt anpassad. För jag vill ju efter det att jag beställt och fått min mat, sätta mig på de reserverade platserna. -Vaddå? Du, det satt ingen här. Trodde det var okay för oss att äta maten vi beställt. Ja, speciellt som du dina dumme fan stod i kön. Jag är för feg. Orkar inte. Sen gör jag väl om samma fula grej själv nån gång. Men det känns aldrig bra.

Jag och Sofia beställer. Sätter oss ner. Maten kommer. Jag lyfter på Nan-brödet som följer med på brickan. Ser en ihopvecklad lapp. Tjejen i kassan tyckte jag skulle ha lappen. "PUSSY" hade hon skrivit. Lite som om att hon läst mina tankar om sittplatsreserveringen. -Vaddå PUSSY? Är det smicker eller är det min dessertmeny? Skriver unga 20-någonting så istället för puss? En gulligare form? Det är förvirrande.

Pussy till er alla!









Dessertmenyn följer med huvudrätten?







Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Ja, eftersom det går att läsa kan inte du ha skrivit lappen själv !

Såg dessertmenyn läcker ut eller var du mätt ?

2012-03-13 @ 10:17:39
Postat av: SkalmanAl

Äh, min handstil är under utveckling.

Har ordnat med efterrätt på annat håll, som du vet...

2012-03-13 @ 12:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0