On the top men trasig

Wellness. Det går bra nu. Riktigt bra. Kan säga att jag skött mig under försäsongsträningen. Disciplinerad och fokuserad. Inspiration ifrån olika håll. En kille på gymmet är snäppet bättre än jag på armgång. Han liknar den där killen som kunde gå på vatten. Honom ska jag slå. Conan och Tjolovski ska inte ha en chans vad det än gäller. En annan inspiration. Lite sötare variant har fått mig att tänka i målbilder.

Dagarna fylls med rodd, armgång, funktionell träning, viktade chins, löpning, intervall, muskel, tennis och rundpingis på Nalens fredagsklubb.

Allt har ett pris. Även Wellness. Det är svårt att hålla träningen på en lagom nivå. Speciellt som jag har flera rullande tävlingar. Conan har för övrigt lovat att försöka slå roddrekordet i morgon söndag. Jag hoppas han tar min tid. Men inte med för mycket. Max en sekund. Jag vill jaga. Lättare att tagga till då.

Kroppen börjar säga ifrån. Måste få in mer vila. Men det är så svårt när allt är roligt. Listan på skador börjar bli lång. En lilltå är omsluten av en blåsa. Varje steg är hell. Går barfota på jobbet. En inflammerad axel gör ont. En ljumske har pajat. En muskel i sidan av buken håller tillbaka tennis-serven. Foten är äntligen bra. Idag får concealern jobba hårdare än vanligt för att täcka mörka partier under ögonen. Klassas i för sig inte som en skada. Mer som en metrosexuell utmaning.

Planen är att vila två dagar. One to go. Kan gå.












Seriös vila. En dag till.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0