Att ångra

Ibland får man frågan om det finns något man ångrar i livet. Spontant, men även med en stunds eftertanke, svarar man nästan alltid att man inte ångrar något. Att det man gjort haft en mening. Man har fått en erfarenhet. Behöver inte alltid vara en bra erfarenhet. Men man har lärt sig något. Man är den man är på grund av de val man gjort i livet.

Det finns saker jag ångrar. Kanske inte så många privata saker. De privata misstagen har varit nyttiga. Man måste se det så. Nyttiga erfarenhet för att bättre tackla framtida situationer. Däremot finns det en del professionella händelser som jag ångrar. Jag borde agerat annorlunda. Det kan störa.

Att ångra saker man inte gjort är vanligare. Det är väl sådana saker man tänker på då man är lite äldre. Jag vill inte komma till ett skede då jag sitter trött i en soffa och tänker: -Varför kastade jag bort så många år på inte förverkliga mig själv? -Varför gjorde jag inte mer roliga saker? -Varför uppskattade jag inte varje dag mer? -Varför gjorde jag inte mina drömmars resor? -Varför satsade jag inte?

Förra året bestämde jag mig för att leva mer. Resa mer. Umgås med vänner mer. Vara mer spontan. Uppskatta det jag har. Gå på konserter mer. Vara mer öppen... Kanske sammanfaller den här typen av tankar med en viss ålder. En personlig mognad möjligvis. Man inser att ett rikt liv bland annat består av erfarenheter.

På ett mer lättsamt plan stör det mig att jag inte tog chansen att se Eminem någon av de gångerna han spelade i sverige för drygt 10 år sen. Samma sak med Robbie Williams. Honom missade jag oxå. Det stör mig än i dag. Det kommer inte hända igen. Snart kommer Drake. Honom ska jag se. Sen i maj Kanye West & Jay Z. Resan har börjat.


Man väljer själv hur stor värld man vill leva i.







Jag var inte där. Eller där.









Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Några visdomsord från en som kommit lite längre.

Ta vara på dina vänner, en "vacker" dag är dom borta. Då önskar man att man ägnat dem mer tid.

Allt det andra kan man göra ändå, kanske med vännerna.

2012-03-22 @ 08:18:12
Postat av: SkalmanAl

Så sant. Livet blir roligare om man delar upplevelserna med de man tycker om...

2012-03-22 @ 09:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0