Today was a good day

Egentligen började dagens framgång redan igår. Med rätt förberedelse och uppladdning kommer man långt. Igår var en sådan dag då jag fyllde på kropp och själ med positiviteter. Payoff idag.

Så, gårdagen börjar med alldeles för lite sömn. Mina ögon är trötta. Min kropp likaså. Jag är på kontoret rekordtidigt. Känns bra. Min mentala hälsa är off the charts. Kompenserar segheten.

Jag blir hungrig tidigare än vanligt. Åt ju frukost tidigt. Tar en dubbel dos Kre-alkalyn (2 tabletter istället för 1). Får i mig 13 extra kalorier. Det räcker inte. Jag är fortfarande hungrig. Tar lunch vid 11 och går till gymmet. Köper en energibar. Därefter ett bra benpass.

Efter jobbet fyller jag på med ännu mer energi. Mental och överdoserar kalorier. Har en reunion med Vegas-gänget ifrån i somras. Vi ses på Thairestaurangen Pong. Blir buffé för alla fem. Som i Vegas. Buffé varje dag. En i gänget ger som vanligt goddag-yxskaft-svar och en annan talar genomgående i pokertermer. Jag vet inte vem jag vill skjuta först.

Jag väger in mig idag. Tränar återigen på lunchen. Vågen visar plus 1,5 kg. Kroppen har tagit upp gårdagens buffé. Jag är fulladdad med kolhydrater och energi. Kör en Box-klass. 1 timme. Första gången på nästan ett år. Klassen är över. Jag är besviken. Det var för lätt. Jag är van vid hårdare träning sedan jag skiftade över till Shape. Funktionell träning. Mycket jobbigare. 90% tjejer. Tjejer kan.

Direkt efter sätter jag mig på rodden. Värmer upp i några minuter. Det är en bra dag för rekordförsök. Jag känner mig ordentligt uppvärmd efter en timmes Box. Conan hävdar att han ror 500 meter på 1:31 minuter. Han har fortfarande inte skickat in något bildbevis.

Jag ställer in racet på displayen. 500 meter. Startskottet går. Jag börjar ro. Jag har ett mål. För att nå dit måste jag aktivera varenda muskel och slita i ett frenetiskt tempo. Jag huffar och puffar. De andra som ror bredvid ser ut att vara på en skön söndagstur. Jag är i krig. Det hörs. Det är en infernalisk kamp mellan mig och maskinen.

Halvvägs in i loppet. Min hjärna vill ge upp. Det finns mer juice i kroppen. Det vet jag. Frustande fortsätter jag kampen. Tempot sjunker i takt med att syran kickar in. De sista 150 metrarna är allt annat än njutningsbart. Loppet är över. Ljudvolymen i lokalen sjunker ett antal decibel. Jag kippar efter luft samtidigt som jag fumlar efter mobiltelefonen. Loppet ska dokumenteras.

Jag måste erkänna. Det var fruktansvärt jobbigt. Men nu bär jag ledartröjan. Dagens rekordtid, 1:31. Se bildbevis nedan. Conan, nu är det dags för dig att producera en bättre tid. Är du en vinnare, eller är det bara snack?

Det här är ingen dussintid. Tro mig.





Average speed/500m=1:31,3 min










Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Hur vet vi att det är din display ???

Har hört att Gert Fredriksson går på samma ställe !

2012-03-09 @ 14:37:20
Postat av: SkalmanAl

Ja du A.E.N, det är en mästartid vi talar om. Inte så många vardagsmotionärer klarar den tiden. Det faller sig orimligt att någon annan spurtar in på 1,31. Inte ens Conan lyckas ju prestera bevis. Då förstår du hur unikt detta är ;)



Gert Fredriksson ja, honom har jag aldrig förlorat emot :)

2012-03-09 @ 15:57:33
Postat av: Conan

Två små remarks: Kan ju vara vem som helst som satt tiden. Om det nu mot förmodan är Skalman som sitter bakom spakarna så kan Conan bara njutningsfullt konstatera att bloggvärldens egen Cliff BArnes misslyckats återigen. Conans notering är nämligen 1.31.0.



Angående avsaknaden av bildbevis så ligger det till som så att Conan, till skillnad mot Skalmanal, inte tränar med småbrudar på Balance Gym utan bedriver sin träning "Prison-style". På Conans gym finns inga roddmaskiner eller annat larv, endast några slitna sandsäckar och 100-kgs hantlar. När Conan dock väl kommer till ett kärring-gym så lovar han att dokumentera sina bedrifter (kanske tom bidra med en film så läsarna till skillnad mot SkalmanAls "bevis" kan konstatera att det verkligen är Conan som utfört bedriften).

2012-03-09 @ 20:51:12
Postat av: SkalmanAl

Jag och hela svenska folket ser fram emot att se Conans tryne i action. Publicering av film är given, med Conans tillstånd. Upp till bevis bara :)



2012-03-10 @ 16:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0