Tvåa på bollen

Fick nys om en riktigt skön låt och musikvideo. Lite störande att jag blev tipsad och över 12 miljoner redan sett videon på youtube. Det känns sent. Är så sällan jag kollar på musikvideos. Jag har ingen sån kanal längre. Förut var det ZTV eller MTV. MTV sänder ju bara puckade trash-serier numera. ZTV finns inte längre.

Videon är helt fantastisk. Action i varje scen. Koolt fotad och ton av humor. Artisten, M.I.A. visade fel finger under sitt uppträdande med Madonna under Super Bowl. Kan ge miljonböter. Upptäckte att jag har något gemensamt med M.I.A. En och en halv sak för att vara exakt. Vi är nästan lika gamla och dessutom ifrån samma land. Eller ett av mina hemländer, Sri Lanka. Hon är dock brittisk och jag svensk.

Ett gäng Saudis trixar med sina bilar i videon. Åker på två hjul. Skejtar med bara skorna bredvid rullande bilar. Plus annat galet. Jag drog ett mail till en tjej jag träffade i Vegas. Hon bor där. I Saudiarabien. Hon berättar att fenomenet är utbrett i S.A. Många har dött. Det är farliga grejer de gör. Hon är inte så glad över att fenomenet uppmuntras. Hon gillar låten.

Det är något väldigt roligt med att se Saudi look-a-likes göra moves i sina dräkter. De är nog inte så torra som man kanske får för sig.











Scenen på slutet med dolken mot asfalten är så tung. -Jiddra inte med mig, liksom.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0