Nej, så varmt är det inte

För ett par veckor sedan kämpade temperaturen äntligen upp sig till kring 15 grader. Vad händer då? -Jo, stan fylls med unga tjejer och killar i alldeles för lite kläder. Speciellt tjejer. Slår aldrig fel. Så snart tempen går över 15 grader och solen är framme ryker kläderna. Skit i att det är blåsigt och nästan isigt i skuggan. Varför är kids upp till 20-nåt, så kåta på att ta av sig kläderna?

Själv går jag där och är glad över att jag har tröja eller jacka på mig. Inte nu när det är över 20 grader såklart.

Så frågan är; -Är kids mer varmblodiga? Är de så sugna på att visa upp den nya garderoben? Eller har de inte lärt sig att det går att föra en skön utstrålning utan att klä av sig? Är deras lättkläddhet kopplad till härliga sommarlovsminnen då de är mer lyckliga? Ett undermedvetet trick? Kanske har de fortfarande inte koll på hur deras kroppar reagerar på värme och kyla? Måste vara förvirrande när solen är framme och det är behagligt i solen, men samtidigt blåsigt och kallt i skuggan. Äh, de lär sig med tiden.

Numera blir jag lack på mig själv ifall jag tagit på mig för lite kläder. Är så oskönt att frysa. Är ungefär samma osköna känsla som att vara pissnödig långt ifrån en toalett.

Det finns ett undantag när det kommer till kyla. Och det är i sovrummet. Där ska det vara svalt. På gränsen till kallt. Hur mycket skönare sover man inte då? Hör folk snacka om att de blir förkylda om fönstret är öppet i sovrummet. Snicksnack. Det är inte det man blir sjuk av. Jag vet. Jag är trots allt en semi-hypokondriker.








Aldrig över 20 gradet i mitt sovrum. Eller?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0