Snart Kanye

Äntligen. Nästa vecka kommer ett efterlängtat kulturevent till stan. Två fantastiska musiker på Globens scen. Kanye West och Jay Z. Eller Jay Zäta, som en puckokompis säger. Fixat biljetter till hagen närmast scenen. Risk att man står som som studsande boskap. Är det någon gång jag vill borderlina till illamående av basgången, så är det till just den här konserten.

En gång i livet har jag blivit riktigt avundsjuk på nån som fått se en konsert som jag missat. Det var i höstas. Magnus såg duon i Madison square garden, New York. Vilken upplevelse det måste ha varit. Snällt nog länkade han klipp ifrån konserten, sen när han kom hem. Tack. Verkligen. Det gjorde ont att se. Konsertklipp brukar vara måttligt intressanta. Pissigt ljud och skakigt filmat. Det gjorde inget. Blev bara ännu mer sugen.

Hoppas att de är laddade inför Sthlm. NYC är såklart helt annorlunda. Hemmapublik. Hemmastat för ena halvan. Kanye West var inte speciellt taggad i somras när jag såg honom på Way out West. Då körde han själv. Visserligen med 15-20 något ballerinor på scen. Nu är de två. Ska bli kul att se dynamiken mellan dem.

Biljetterna tog slut samma dag. Tack Amex som gav mig förtur i lugn och ro.










Ni**as in Paris -Ser fram emot en knockande bas.




Kommentarer
Postat av: A.E.N.

I konsekvensens namn borde han väl heta Jej Zäta ?

2012-05-24 @ 08:02:54
Postat av: SkalmanAl

Hela han är okonsekvent och inte speciellt lång.

2012-05-24 @ 23:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0