Sista långa loppet

Projektet med att hitta formen inför Sthlm Marathon går enligt plan. Nu är det knappt tre veckor kvar tills loppet. Känns helt klart roligt att ha ett ordentligt delmål att träna inför. Huvudmål, 42 km på Grönland i oktober.

Igår gjorde jag mitt sista långlopp inför maran. 32 km i 14 grader och sol. Perfekt. Tryck för lopp. Kroppen är trött idag. Inte så konstigt. Att springa i tre timmar ska kännas. Tog en massage direkt efter. Tyckte jag var värd det. Nu återstår bara sex löppass till. Några korta tempolopp och ett par intervallpass. Får se hur långt det räcker.

Hela stan var full med folk. Strandvägen och hela Djurgården kryllade av människor. Många motionärer också för den delen. En snubbe lyfte lite på kepsen och hälsade när han springandes korsade mig. Lite som -Tjena medmotionär, ha en fortsatt bra dag.

Dagen fortsatte sen på den flytande restaurangen FLYT vid Kornhamnstorg. Soligt där också.  Jag vet inte om servitrisen uppskattade hur vi betalade notan.






Betalar med stil.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0