Bieffekterna kommer

Var på gymmet i veckan. Dags för mer konditionsträning. Jag har bara kondition på schemat för tillfället. Har sett så ut i någon månad. Jag blir bättre. Sakta men säkert.

Så står jag där och tittar på mig själv i spegeln när sprintar på löpbandet. Jag känner igen skallen som andfått tittar tillbaka. Men vems är armarna, bröstet och axlarna? Är det min kropp? Vad har hänt? Det brukar ju vara mer muskler. Jag ser antydan till en långdistanslöpare i min spegelbild. Bra benmuskelatur med tunn överkropp. Vet inte om jag gillar det speciellt mycket.

Som tur är går det snabbt att träna upp igen. Ett par veckors hårt muskelbygge och lagom biffighet är tillbaka. Kroppen är smart och anpassningsbar. Lite som de där krukväxterna i fönstret som man måste vrida jämt och ständigt.

Vart tog mina muskler vägen?





Christian Bale (Patrick Bateman, bl a American psyco, kan det här med att skulptera om kroppen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0