Det är skräp

Drog ut en låda i helgen. Är en sån där låda som finns, men den öppnas aldrig. På sin höjd maximalt en gång per år. Jag skulle garanterat inte sakna innehållet på flera år om den plötsligt försvann. En gång i tiden värderade jag innehållet oerhört högt. Så noga utvalt. Det var en del av min identitet.
 
Så nu frågar jag mig; vad ska man göra med alla CD-skivor? De bara ligger där. Skräpar och tar upp plats. Jag har inte ens en CD-spelare längre. Jo, en, på min reservdator. Fast jag spelar inga skivor trots det. Dessutom är det en tidsfråga innan jag är helt utan spelare. Jag vill slänga dem. Men samtidigt inte. Ligger ett affektionsvärde i dem.
 
Många minnen. Allt från min första CD skiva med "House of Pain", till Sade's "Lovers Rock" som jag blev tvungen att köpa två gånger. Missade att plocka med mig mitt första exemplar när jag klev av bussen på release-dagen. Ganska irriterande. Tänker också skivan min dåvarande tjej försökte lära mig dansa till, "Luniz" med "I got 5 on it". Gick fortare att bli kung på dansgolvet än i baren.
 
Vissa skivor har jag legat en hel del till. Sade-skivorna har sett mycket guppande. Även till Maxwell och Lenny Kravitz. Spelade "Whatta man" med Salt'n Pepa lite väl högt. Ordentlig bas. En mäklare ringde på dörren och bad mig sänka. Han hade visning i lägenheten bredvid.
 
Så det är inte bara skivorna som slängs. Det är också triggers för minnen. Musiken har jag ändå på Spotify och andra kanaler. Det är minnena som kan gå förlorade. Känns ovanligt svårt. Jag gillar att slänga onödiga saker. Hur ofta är det man slängt något som man sen behöver? Inte ofta. Typ aldrig, Går alltid att köpa på nytt.Nu vet jag inte. Fast det lutar åt att jag inte kommer behålla dem.
 
Kom att tänka på ett filmcitat som kanske inte stämmer fullt ut på min situation. Citatet handlar om svårigheten med att ha en kvinna om man är kriminell och snuten börjar få spår på en.
 
"A guy told me one time, "Don't let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner"
 
 
 
 
 
Återupptog min danskarriär efter många års vila till den här låten. Krograggen krävde det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0