Dörrar och hyfs

Det är kallt. Känns så bra att sätta på sig handskarna igen. Slippa ta i grejer. Finns så många nödvändiga gemensamma kontaktytor. Fy fan. När ska alla dörrar automatiseras eller självsaneras? Det måste komma nån gång. Vilken samhällsekonomisk vinst. Färre sjukdagar. Högre samhällsnytta. Jag vill se det innan jag dör.
 
Och vad är det med vettlösa människor som inte begriper att det kan vara en god idé att hålla upp dörren till den som kommer bakom? Orkar de inte? Vet de inte? Skiter de i? Kanske är jag ute på hal is här, men det känns som att kvinnor är sämre på att hålla upp dörrar. Bara en känsla jag har efter några veckors mentalt noterande.
 
Finns förklaringen i att tjejer inte är uppfostrade i att hålla upp dörrar för män, som vi för dem? Kan ju inte vara en sån banal förklaring. Men jag kan inte komma på någon annan snäll ursäkt. Nu är ju alla inte helt värdelösa på att hålla upp dörren. De flesta gör det.
 
Värst är gruppen som glider mellan två personer. Får dörren upphållen av personen längst fram. Och sen skiter i att hålla upp dörren för personen bakom. Jävla puckon. Det borde vara okay att knäa en sån person i magen. Skulle främja bättre beteende på sikt.
 
 
 
 
 
Tycker det borde vara okay att hoppa in ett knä om man nu känner för det.
Bäst är ifall föräldrarna tar hand om uppfostran tidigt. Smidigare så.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Helt rätt, ett knä då och då i uppfostringssyfte kan aldrig vara fel. Det blev ju hyffs på dig !

Svar: Ibland måste man ta i med hårdhandskarna eller ta fram järnrören.
SkalmanAl

2012-11-29 @ 08:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0