Drar dött

Det här med kreativitet går i vågor har jag märkt. Ibland har jag hur mycket som helst att skriva om. Då får kämpa för att hålla ner ordantalet. Inte göra inläggen för långa. Kan av skräcka. Andra gånger drar jag dött, om man ska använda en term ifrån ett kortspel. Det poppar inte upp någon idé eller vettig tanke att skriva om. Helt tomt.
 
Det är svårt med reflektioner. Svårt att inte upprepa sig. Det känns som att jag skrivit om det mesta. Gjort mitt yttersta för att inte ge dag-för-dag rapportering. Men vad enkelt det skulle vara. Det här skulle gå per automatik. Posta ett kort och skriva ett par rader skit om dagen. Dock inte så passande för min person. Fel kön och ålder. Kanske fel läggning också för den delen.
 
Jag är helt tom i skallen just nu. Har varit det i ett par dagar. Vad fan ska jag skriva om? Vad är kul att läsa? Har förstått att inlägget om Gin & Tonic gillades. Kul, tycker jag. Men hur hittar jag liknande spår?
 
Gjorde en google-sök på just ordet kreativitet. Blev ett intressant resultat. Efter ha läst artikeln kan jag bara dra slutsatsen att jag saknar motivation för tillfället.
 
 
 
 
Saxat ifrån www.creativeship.se
 
"En allmänt vedertagen definition av kreativitet och idegenerering är att det är en nya kombination av befintlig kunskap. Det har gjort en hel del forskning på vad som är förutsättningarna för kreativitet bl.a. av Teresa M. Amabile, Professor på Harward University. Hon hävdar att tre grundläggande förutsättningar behövs. Dessa är kunskap, metoder eller förmåga samt motivation. Kreativitet uppstår när dessa delar finns närvarande samtidigt. Man kan säga att kreativitet uppstår i skärningen mellan kunskap, förmåga och motivation."
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0