Game on med Tjolovski

Nu är man indragen i en ny duell. Inte med Conan den här gången. Jag väntar fortfarande på att han ska komma in med en vinnartid på 500 meter rodd. Det lär inte hända. 1:29 får stå sig ett tag till. Nu är det Tjolovksi som utmanat mig. Den här gången på en halvdistans. 5 000 meter rodd.
 
Tjolovski har enligt egen utsago omänsklig lungkapacitet. Kanske använde han ett annat superlativ. Nåt åt det hållet var det. Har lite svårt att lita på den mannen. I ett annat sekel utmanade han mig i pingis. Han hetsade som fan. Sa att han var riktigt vass. Att han skulle vinna. Hade svårt att tro det. Jag spelade själv när jag var yngre och var klart bättre än medelspelaren.
 
Vi kommer till hallen. Tävlingsnerverna kickar in. Ställer upp oss för inbollning. Ett slag och jag ser att han är helt kass. Absolut inte bättre än fritidsgårdsbra. Kul kille. Pepp i onödan. Tror jag vann en hundring eller nåt i den stilen. Kul story dock.
 
Med bakgrund till det, så är mitt förtroende för Tjolovksi skadat. Tvivlade på uppgiften om att han klarat milen på en tid kring 44 min. Blev en faktakoll. Han talade sanning. Den här gången. Det är en bra tid. Jag kan inte toppa den. Inte än. Förhoppningsvis kutar jag ifrån honom på Hässelbyloppet den 15 oktober. Ett problem bara. Mitt knä. Magnetröntgades i torsdags. Om en eller två veckor kommer domen. Får jag börja löpträna och får jag ok på att springa på grönland? 5 veckor kvar och jag har inte kunna springa sen i juli.
 
Allroundkonditionen har jag hållt igång. Men det är inte samma sak som att springa. Blir långpass med rodd i en timme och därefter cykel och crosstrainer i 50 minuter. Otroligt vad man kan vänja kroppen och hjärnan. Att spela tennis i två timmar går fort. Att ro i en timme går inte ens att jämföra på samma skala.
 
Tävlingen med Tjolovski har en deadline. Fram till den 5 oktober har vi på oss att putsa till ledartiden. Just nu leder jag med 19:02. Har ett försprång på ca 20 sekunder. Får se om Tjolovski hinner i kapp. Den här distansen passar egentligen inte min uppladdning. För explosiv då jag borde träna mer seghet. Fast hur kan jag någonsin tacka nej till en roddtävling? Omöjligt.
 
Conan, vill du vara med?
 
 
 
 
 
 
 
Så fel det kan bli.-Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tjolovski

Ja vi får se, blir nog en attack på din tid idag. Känner att jag har kapaciteten nu.

Svar: Spännande. Jag behöver motivationen för att glida in på 18 nått. Och inget fusk nu med en stark fläkt för att få medvind....
SkalmanAl

2012-09-17 @ 09:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0