Metrosexualisera ännu mera

Man föds olika. I ett större perspektiv relativt lika. Men på individnivå väldigt olika. En orättvisa man snabbt måste acceptera. Vissa är bruna, andra vita. Vissa smala. Det finns fula och det finns vackra. Hälften män. Utseendet varierar.

 

Det är ingen hemlighet att alla normala människor har en tendens till fåfänga. Inte ens personer som försöker undvika fåfängan, är helt likgiltiga till mode och utseende. Jag gillar det här med att ta hand om kroppen. Wellness och yta. Märkligt att det ska klinga så negativt. Nästan bögigt och tomt när killar vårdar sin kropp.

 

Allt började när Junior fick jobb som säljare på L'Oréal. 15 år sen. Fick en massa prover av honom. Märkte direkt att det var min grej. Sen dess har jag varit fast. Var dessutom innan det fanns serier för män. Man kan nog säga att jag var i framkant. Jag slogs för männens rätt till hudvård. Det får bli mitt bidrag till kampen för jämlikhet.

 

Vi föds som sagt med olika kroppar och förutsättningar. Jag vill må bra, så jag jagar mitt ideal. Påverkar det jag kan. Och det är just det jag tagit ett snäpp längre än tidigare. Rengörings-gel, moisturizer, ögon-serum och concealer känns så mainstream nuförtiden. Sedan en månad tillbaka använder jag en ögonfrans-conditioner. -Vaddå, jag är född med mer eller mindre snaggade ögonfransar. En månad och de har växt ut till normal längd.
 
 
Det är så roligt och underbart att vara jag. (Ibland)
 
 
 
 
 
 
 
 

Helt omöjligt att hitta produkten på webben med en manligt användare. Känner mig inte sedd. Nästan diskriminerad. Ännu en gång måste man bereda vägen för random-snubben. Helt utan spons dessutom. 
 
 
 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Stackars. Har någon varit elak emot dig ?

Svar: Turligt nog så skulle det troligtvis klassas som överbögigt att mobba nån för att ha för korta ögonfransar. Så nej, jag har klarat mig :)
SkalmanAl

2012-09-04 @ 15:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0