Press i skallen

Jag har nog kommit på vad det är för fel. Har svårt att inspireras och saknar den där kreativiteten som behövs för att skriva. Har funderat nån vecka varför det är så becksvart. Så tomt. Tror jag har löst det.
 
Det är för mycket press som ligger över mig för tillfället. Brukar inte ha problem med stress i vanliga fall. Speciellt inte som skrivandet fungerar som en ventil. Men nu börjar paniken växa. Känner starka tvivel på att jag ska hinna träna tillräckligt inför maratonet på Grönland den 20 oktober. Har gjort två löppass sista veckan. Totalt 25 km. Egentligen den enda löpträningen jag gjort på flera månader. Hur ska jag palla 42 km?
 
Tjolovski jagar mig dessutom i roddtävlingen. 5 000 meter. Visst, jag tiden än så länge. Men kommer inte kunna fokusera på den grenen nu. Blir till att hoppas att han inte jobbar in 14 sekunder, som det nu behövs för att gå om mig. Känns inte heller bra. 19:02.
 
Knät är inte heller clearat. Att det ska ta sådan förbannad tid för att bli undesökt och sen få svar. Dröjer ytterligare en vecka. Fram till dess måste jag träna med ovisshet. På ett inte helt perfekt knä. Det skapar också stress.
 
 Det är mycket nu.
 
 
 
 
 Jag sover gott. Det är bra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: S3

Jag läser :)

Svar: Tycker du är så duktig S3. Det är du :)
SkalmanAl

2012-09-25 @ 09:59:40
Postat av: A.E.N

det gör jag med ;-)

Svar: Oh, en till. Vad härligt :)
SkalmanAl

2012-09-25 @ 12:46:07
Postat av: Starwoman

Hårda tider för Skalmanal. Kanske skulle lämna stress och press och åka bort, typ till Syrien och smaka på riktiga problem.

Svar: Försöker du förminska mina problem genom att sätta dem i ett världsligt perspektiv?
SkalmanAl

2012-09-26 @ 15:09:42
Postat av: Starman

Vad Starwoman menar är att dina problem inte är några problem, bara massa trams. Själv regnade det på Starman imorse när han traskade till jobbet, ska jag "öppna" blogg?

Svar: Både du och Starwoman måste förstå att det som händer på min gata påverkar mig. Än så länge är den inte sönderbombad och då kan jag ge mina "problem" större utrymme. Det är klart att du ska öppna en blogg. Finns hur mycket som helst att skriva om när det kommer till regn, vatten och jobb. -Visste du förresten att vattnets kokpunk ökar ju fler gånger man kokar vattnet. Lycka till.
SkalmanAl

2012-09-26 @ 19:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0