Sluta fucka naturen

Intressant det här med könsroller. Hur påverkas vi av rollerna och är det omgivningen som talar om för oss hur vi ska formas som pojkar och flickor?
 
Jag tror såklart inte att det är samhället som är skyldiga till hur vi agerar som män och kvinnor. Visst, till en liten del. Men även den delen borde kunna förklaras med vårt dna. Av nån anledning tycker jag att de som kämpar för att ta bort vår könsidentitet är dumma i huvudet. Det där med att man exempelvis inte ska klä barn i traditionella pojk- eller flick-färger. Olika leksaker. Alla ska hanteras exakt lika oberoende kön. Ja, ni fattar. Jag orkar inte gå in djupare än så. Hjärntvättade puckon.
 
Jag har alltid sett det här med könsroller som en mer komplex fråga. Den blir mångbottnad i och med att vi lever med påverkan. Vad det än må vara. Fast i botten så är frågan enkel. Allt handlar om evolution och dna. Moder jord har skapat oss på det här viset. Med olika förmågor mellan könen. Hur svårt ska det vara att acceptera? När väl alla fattar varför vi är som vi är, kan man gå vidare med att skapa ett så jämlikt samhälle som möjligt. Man måste börja från rätt håll. Pragmatiskt och kanske en tämligen manlig företeelse?
 
Så, det var med en stor glädje jag såg på SVT igår. Kommer inte ihåg vad programmet hette. Kanske DOX. Ett forskarteam hade kommit fram till att apbarn, appojkar och apflickor, valde att leka med leksaker utifrån deras kön. Jag förutsätter att studien gjordes utan påverkan. Flickorna valde alltså dockor, och pojkarna vapen, lastbilar osv.
 
Om studien stämmer, vilket jag inte betvivlar, så är resultatet diametralt mot vad alla vidriga och högljudda feminister hävdar. Dvs att samhället skapar dessa hemska könsroller. Man måste gå djupare. På samma sätt som -varför invandrare är överrepresenterade i svensk brottstatistik. Eller varför kvinnor oftast tar ett större i hemmet. Gå ett steg djupare.
 
Nu vill jag att alla arga feminister som orättvist skällt på män, ber om förlåtelse, och istället börjar skälla på antingen Gud, eller på Moder jord.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Bill Apes skriver ett program?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Jag är djupt imponerad ! Du klarar det de flesta välutbildade journalister inte klarar. Att skriva diametralt utan att följas av "motsatt".
Jag lyfter på hatten och bugar. Vad hette svenskläraret ?

Svar: Tack. Jag får helt enkelt tacka Fredrik & Filips podcasts. Varje avsnitt innehåller ett antal mindre lätta ord. De är välutbildade journalister dessutom och behärskar språket imponerande bra. Bildande program om inte annat.

Om man verkligen vill låta som dem så kan man uttrycka sig/gapa såhär:

-För att ringa in något i den här debatten, så är det hur diametralt det är mot den anomali som verkar råda hos dem som slåss mot patriarkaliska strukturer.

Har inte hört dem säga de två sista orden. Behövde sy ihop det med inlägget.

"Anomali" är det nya modeordet inom hipster-mediavärlden. Tack vare Fredrik & Filip såklart.
SkalmanAl

2013-04-20 @ 15:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0