Blicka framåt

Nya året har börjat. Blev inget nyårslöft den här gången heller. Nyårslöften är väl en kul grej, men något onödiga. Jag brukar lyckas och misslyckas med mina löften lika ofta andra dagar på året. Fast det är klart. Nyår är en bra brytpunkt. Definitiv och uppmärksammad. Jag gav ett minilöfte i för sig. Att äta pizza på nyårsdagen. Jag höll löftet. Bra början det.
 
Jag har en känsla av att det nya året kommer bli olikt föregående år. I vanliga fall brukar jag inte lägga så stor vikt vid nya år. Man trallar på med same old, same old. Visst, det låter bra med att säga att: -Det här nya året ska bli si och så. Sker det? Är det inte bara önsketänkande? Fast det är klart. Vissa år sker positiva förändringar. Men av hur många nya år då? Och hade de skett om vi räknade våra dagar och år på ett annat sätt? -Ja.
 
Hur som helst blir 2013 annorlunda. Konkreta skillnader. Om ett par veckor sker en fantastisk förändring i mitt professionella liv. Något jag jobba hårt för i många år. En milstolpe nås. Jag kommer få mer tid till annat. Ja, om jag vill. Det är just det som är så härligt. Att ha möjligheten att välja vad jag ska göra. Kanske ta ett uppdrag? Starta ett projekt? Jobba vidare? Halvtid? Semester? Diversifiera nuvarande bolag? Vara ledig? Åka utomlands och lära mig ett språk? Eller kanske ta ett deltidsjobb på ett café i ett par månader? Öppna ett fik? Trainee på nåt företag jag tycker är intressant?
 
Det är en skön känsla att få friheten samtidigt som man har ett bra business sense. Mer än någonsin finns det nu bara möjligheter. Det kan bli så att det som sker i år, kommer att definera hela mitt kommande liv. Annars får jag en ny chans nästa år.
 
I år ligger allt i mina händer.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vart vill jag?
Bild tagen från hotell-lobbyn i Kangerlussuaq, Grönland okt 2012.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0