Skön start på dagen

Väckarklockan väckte mig idag igen. Jag kliver upp och noterar att det är torsdag. Det är en bra dag. Torsdagsmorgnar börjar alltid med Fredrik och Filips dagsfärska pod. Jag sätter på datorn och podden. Därefter börjar resten av morgonrutinen.
 
Duschar, fixar frukost, äter, stryker en skjorta och groomar mig. Allt med Fredrik och Filip närvandare. Veckans avsnitt är bra. Skönt tempo. De är pigga. Lustiga ämnen. Jag zonar ut när Filip börjar snacka om sin nyckläckta bebis. Kommer tillbaka när han berättar om gympolaren som hittat ett nytt sätt att ta kola. Ett bra avsnitt helt enkelt. Jag går hemifrån glad över avsnittet.
 
Runt hörnet på samma kvarter har jag ett Espresso House. Av vana tittar jag in genom deras fönster när jag passerar. Jag ser något som får min dag att bli ännu bättre. Vid ett bord närmast kaféfönstret sitter Fredrik Wikingsson i egen hög person. Mittemot sitter Olle Palmlöf. Med en kort glans och ögonkontakt tycker jag mig se att Fredrik ser fräsch ut. Det känns också bra. Dagen peakar.
 
Jag glider vidare mot kontoret med en lågt stående sol i ansiket. Med en sådan uppåtkänsla till start, blev hela dagen ovanligt bra rätt igenom.
 
För att använda några av Fredrik och Filips favoritord, så är det rimligt att anta, att konklusionen med mitt välmående idag beror på just dem. Det ringar in deras förmåga.
 
 
 
 
 
 
 Uppåt idag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0