Hyckleriet med feminister

Finns det några större gnällspikar än vänsterfeminister? Jag begriper inte hur folk kan vilja associera sig med FI och andra vänsterfeminister. De pratar om orättvisor, strukturella problem och männen som ansvariga för allt elände.
 
När ska vänsterfeminister verkligen värna för en rättvisare värld och sluta tycka synd som sig själva? Vill de på allvar göra nytta för samhället så borde de ta tag i viktigare frågor som på riktigt är problematiska.
 
* Vad gör vänsterfemisterna åt förtrycket av muslimska kvinnor i världen? I veckan såg jag ett klipp på en muslimsk kvinna som blev avrättad med ett skott i huvudet för att hon hade varit otrogen. Vart är de svenska vänsterfeministerna?
 
* Vad gör vänsterfeminister åt att muslimska kvinnor bär slöja i Sverige? Är inte även det symptom på strukturellt förtryck sprunget från Islam?
 
* Vad gör vänsterfeminister åt att över en halv miljon muslimska/afrikanska kvinnor i USA könsstympas per år? Könsstympningen sker på semesterresor till sina ursprungsländer (Somalia, Eritrea osv). Fenomenet finns även i Sverige.
 
* Vad gör vänsterfemisterna åt diskrimineringen av män och kvinnor med invandrarbakgrund? En med invandrarbakgrund utsätts definitivt för mer diskriminering än en svensk kvinna.
 
Om man nu sitter på höga hästar så som alla dessa vänsterfeminister gör, kan de väl använda energin till att maximera nyttan av sitt driv. Istället för att svenska medelklasskvinnor ska tycka synd om sig själva, kan de sträva efter att förbättra villkoren för andra som har det sämre. Jämställdhetsfrågor i Sverige har skötts bra av vettigare människor. Ett bevis för det är utvecklingen vi haft de senaste 50 åren. Låt liberala feminister och jämställdister driva frågorna. Det tjänar alla på.
 
Att jag kan hävda att män med invandrarbakgrund utsätts för mer diskriminering än svenska kvinnor, är av egen erfarenhet. Jag har många gånger blivit profilerad av diverse människor. Skillnaden mellan mig och vänsterfeminister är att jag inte ser mig själv som ett offer. Jag är medveten om problemet. Samtidigt ser jag att utvecklingen går åt rätt håll. Och så länge utvecklingen går åt rätt håll, tycker jag alla ska leva efter mottot:
 
SUCK IT UP AND PUSH FORWARD.
 
 
 
 
Som sagt, finns det några större hycklande gnällspikar än svenska vänsterfeminister?
  
Är det hyckleri av Gudrun Schyman samt övriga FI representanter att kliva upp på scen och stödja Pharrell Williams på hans konsert dagen innan riksdagsvalet 2014?
 
Som jag skrivit i tidigare inlägg buade jag högt över detta vidriga tilltag. Det skulle jag inte gjort, för jag blev då kraftfullt knuffad av en ung FI-anhängare. Ska jag göra antagandet att vänsterfeminister är fascister, då de inte respekterar yttrandefrihet och dessutom är för våld mot oliktänkande? 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Skaffa peruk, klänning, högklackat och måla dig. Sen går du med i F!. Låt oss få en förändring. Jag kommer att lägga min röst på DIG !!!
Sisters can do it for themselves.



Svar: Tror inte jag skulle bli långlivad innan jag med kaskadspyor skulle röja min identitet.
SkalmanAl

2015-02-07 @ 18:33:06
Postat av: SkalmanAl

Lite lustigt att du säger att jag ska crossdressa för att gå med i FI. Feministiskt initiativ har nämligen Sveriges mest ojämställda partiledning.

2015-02-08 @ 00:01:58
Postat av: Hemlig vänsterfeminist!

Lustigt att du tycker att det är endast Fi som ska hjälpa muslimska kvinnor. Det parti som inte kom med i riksdagen men har frågorna varmast om hjärtat. Det är alltså endast deras problem. Tur att dom inte kom med så vi slipper ta hand om eländet!!

Svar: I och med att vänsterfeminister sitter på sina höga hästar tycker jag att de borde använda drivet till att verkligen försöka förändra situationen för ex muslimska kvinnor ( i sverige + utomlands). Jag själv som är liberal jämställdist diskuterar detta ofta. Senast i dagarna gick även FP's liberala feminist Birgitta Olsson ut och kritiserade Saudiarabien och deras kvinnosyn med ganska kraftigt tonläge. Nu misstänker jag att utspelet är ett partipolitiskt utspel för att profilera sig i feministiska frågor, men ändock. SÅ nej, inte endast FI ska ta detta. Det hade däremot varit uppskattat ifall de la kraft på frågorna.
SkalmanAl

2015-02-11 @ 10:25:40
Postat av: Conan

Hatten av, kan vara bloggens bästa inlägg någonsin. Som bekant slösar Conan inte på berömmet.

Svar: Tack för det. Ibland känns det som att jag står ensam mot ett blint enfaldigt PK-Sverige. Men då vet jag att det råder samsyn med Conan. För övrigt så är alla inlägg top of the line ;)
SkalmanAl

2015-02-13 @ 16:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0