Tala om grundorsaken

Nu fick vi ett 2015 fyllt med terror och förtryck kopplat till Islam runt om i världen. Det finns säkert andra ideologier som visat sig i dålig dager, men de är knappast ett reellt hot mot vår säkerhet eller mot vårt sätt att leva.
 
Hur många Islamister har SÄPO och andra säkerhetstjänster gripit det senaste året - Är det 1 000- tals? På det har vi genomförda terrordåd och dagligt förtryck av vissa muslimer mot andra muslimer eller mot judar. En stor del av den muslimska västeuropeiska befolkningen stödjer IS i någon grad. Det är fakta.
 
Media och svenska politiker lever i en konsensusvärld där de enbart lyfter fram en positiv bild och gör allt för att försvara ett mångkulturellt experiment. PK-etablissemanget talar om att våra problem i förorterna är kopplade till fattigdom och att strukturell rasism är orsaken till att Sverige bland annat ligger på andra plats i statistiken för antalet våldtäker i jämförbara länder och att Sverige är ett av de länder som sänder ut flest IS-krigare per capita.
 
Nej, orsaken är inte fattigdom. Sverige är ett rikt land och ändå är vi världsbäst på att sända IS-krigare med olika akademiska bakgrunder. Om fattigdom skulle vara problemet skulle det väl begåtts dagliga terrordåd i Sverige under 1800-talet. En stor del av Asien, Afrika och Sydamerika är extremt fattigt. Fattigare än Sverige och Belgien faktiskt. Varför begår de inte terrorbrott mot väst?
 
Skulle strukturell rasism vara orsaken? Nej. Undersökningar pekar på att svenskar är mer öppna för invandrare nu än tidigare. Mer toleranta. Jag med rötter från andra länder har aldrig känt ett behov av att dra på mig en bombväst för att möta 72 sköna väntande jungfrur i paradiset efter att jag haft ihjäl oskyldiga liv i kampen om ett kalifat. Den tanken är totalt främmande för mig och för samtliga av mina vänner med utländsk bakgrund. Muslimska vänner har jag inte. Det beror på två anledningar. 1) De få jag hade på facebook har tagit avstånd från mig. Kan bara koppla det till att de inte är pigga på yttrandefrihet 2) Jag lever i ett segregerat land.
 
Med tiden har jag accepterat att folk har olika logiska förmågor. Våra hjärnor ser olika ut och det bidrar såklart till att individer har svårare att vara rationella i sina tanker och att tänka utanför indoktrineringen. Vi alla har svagheter. Det är okay. Men det som är motbjudande är att folk ljuger för sig själva och att folk inte på ett ärligt vis följer orsakssambandskedjan till roten. Varför ska det vara så svårt med kritiskt tänkande?
 
Om över 50 % av Europas muslimer är på IS sida och kvinnor i våra förorter vittnar om förtryck i Islams namn, bör man då inte leta efter en gemensam nämnare? Om en ideologi säger att det enda sättet att följa tron är att följa den ordagrant, och religionen inte har några levande överhuvuden som kan driva igenom reformer (så som Påvar gjort), är det då inte uppenbart att grundorsaken är Islam? Det är inte svårare än så.
 
Media och politiker drar sig för att se eller tala om sanningen. Kanske för att det strider mot deras kulturmarxistiska tro, men också för att de inte har stake nog för att erkänna att de haft fel.
 
Varför har SVT, DN, Expressen, Aftonbladet, SVD inte granskat och publicerat djupgående undersökningar om svenska muslimers värderingar kring yttrandefrihet, jämlikhet, stöd av terror, Sharia-lagar, homosexuella, judar, synen som svensk lagstiftning i förhållande till religiösa lagar osv?
 
Varför har riskdagen inte tillsatt en utredning om grundorsaken till något som är så allvarligt så att Sverige har den högsta säkerhetsnivån i modern tid?
 
Kanske är det här vår tids största mörkläggning...
 
 
 
 
Det är inte bara jag som blivit kallad för Islamofob eller rasist. Jag är i ett gott sällskap av utomordentligt kloka individer. Ett antal av dem lever med ständigt livvaktskydd och har Fatwor (Islamsk dödsdom) utsällda på sig.
 
Vad är det för idioti till religion som inte tål kritisk granskning?
 

Kommentarer
Postat av: A.E.N.

Watch out succers ! Hes back ! Å helt klart, är det några som drivit igenom reformer så är det ju "våra" påvar. Leve kristendomen som gjort såå många människor lyckliga utan att ens ha klivit någon på tårna. Always look on the bright side of Life !

Svar: Jag anar en viss ironi...
SkalmanAl

2016-01-05 @ 19:04:34
Postat av: Anonym kille

Intressant och tankeväckande.

2016-09-15 @ 10:51:06
Postat av: A.E.N

Var är du Skalman? Lever du ? Jag har saknat dig och dina tänkvärda inlägg. Dina kommentarer som var så PK saknas nog av fler än mig. Eller ?

Svar: Jodå, nog lever jag. Efter ett och ett halvt års frånvaro känner jag återigen ett litet sug efter att smattra ner min alternativa världsbild i detta fortfarande så naiva och enfaldiga land. Kanske dyker det upp ett inlägg innan Jul. Kanske inte.
SkalmanAl

2017-09-08 @ 15:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0